BELASTINGDIENST - pisma standardowe
top of page

BELASTINGDIENST - pisma standardowe

Zaktualizowano: 13 wrz 2021


Otrzymałeś pismo z urzędu skarbowego Belastingdienst i nie wiesz co z nim zrobić?


Co roku urząd Belastingdienst wysyła do podatników rożne pisma dotyczące np. wydanej decyzji, upoważnień przyznanym biurom podatkowym, wezwania do rozliczenia, itp. Większość listów, to tzw. pisma standardowe, które nie wymagają żadnej interakcji, dlatego zanim skontaktujesz się z nami w sprawie otrzymanej korespondencji, przeczytaj ten krótki artykuł i dowiedz się czego może dotyczyć list z urzędu.




INFORMACJA O PRZEDŁUŻENIU TERMINU NA WYDANIE DECYZJI PODATKOWEJ


Tytuł pisma "Betreft" widoczny zaraz pod danymi adresata to Opleggen aanslag inkomstenbelasting 2020 vertraagd. Taki dokument to informacja o tym, że Belastingdienst potrzebuje więcej czasu na opracowanie Twojej decyzji podatkowej. W piśmie zawarte są 3 daty co przedstawia przykład poniżej:


Urząd informuje, że Twoja deklaracja została złożona dnia: data 1 i dziękuje za rozliczenie. Data 2 informuje, że w normalnych warunkach urząd powinien był wydać decyzję do 1 lipca, jednak z pewnych przyczyn deklaracja musi zostać sprawdzona manualnie, dlatego czas na jej opracowanie może się wydłużyć. W dalszej części urząd przypomina, że zgodnie z prawem na wydanie decyzji ma nawet do 3 lat, jednak postara się opracować Twoją deklarację najpóźniej do: data 3



PEŁNOMOCNICTWO DO WERYFIKACJI DANYCH PODATNIKA W URZĘDZIE


Tytuł pisma "Betreft" widoczny zaraz pod danymi adresata to Uw intermediair wil gegevens van de vooraf ingevulde aangifte gebruiken. Taki dokument może upoważnić biuro podatkowe do weryfikacji Twoich danych w urzędzie Belastingdienst. Żeby taki upoważnienie stało się pełnomocne należy zeskanować kod QR znajdujący się w treści pisma za pomocą specjalnej aplikacji.



Pierwsza strona pisma dotyczącego upoważnienia do zweryfikowania danych podatnika
VIA 1
Druga strona pisma dotyczącego upoważnienia do zweryfikowania danych podatnika
VIA 2






















Jeśli otrzymałeś takie pismo i rozliczasz się za pośrednictwem naszej kancelarii, odeślij je do nas w celu zeskanowania kodu. Zeskanowanie kodu umożliwi nam aktywację pełnomocnictwa w celu zweryfikowania danych w urzędzie, przekazanymi przez Ciebie w celu rozliczenia podatku holenderskiego.


Osoby, które nie rozliczają się za naszym pośrednictwem prosimy o zignorowanie otrzymanego pisma. Brak zeskanowania kodu jest równoznaczny z brakiem aktywacji pełnomocnictwa w zakresie weryfikacji danych w urzędzie holenderskim.


Trzecia strona pisma dotyczącego upoważnienia do zweryfikowania danych podatnika
VIA 3


























PEŁNOMOCNICTWO DO WGLĄDU DO DECYZJI ELEKTRONICZNEJ Z URZĘDU


Tytuł pisma "Betreft" widoczny zaraz pod danymi adresata to Aanvraag activeren machtigingsregistratie Servicebericht Aanslag door uw intermediair. Taki dokument może upoważnić biuro podatkowe do wglądu do decyzji elektronicznej wydanej przez urząd Belastingdienst.


PEŁNOMOCNICTWO DO WGLĄDU DO DECYZJI ELEKTRONICZNEJ Z URZĘDU
SBA 1

Jeżeli otrzymałeś takie pismo oznacza to, że możemy mieć możliwość wglądu do decyzji w formie elektronicznej, która zostanie dla Ciebie wydana przez holenderski urząd skarbowy po wysłaniu Twojej deklaracji podatkowej za dany rok.


Jeżeli nie wyrażasz na to zgody należy odesłać do urzędu trzecią stronę tego listu (obrazek SBA 3). W tym celu do załączonej koperty zwrotnej należy włożyć wspomniany dokument i wysłać listem zwykłym na adres Servicecentrum Logius widoczny na pierwszej stronie listu w lewym górny rogu.













DRUGA STRONA PEŁNOMOCNICTWA DO WGLĄDU DO DECYZJI ELEKTRONICZNEJ Z URZĘDU
SBA 2
TRZECIA STRONA PEŁNOMOCNICTWA DO WGLĄDU DO DECYZJI ELEKTRONICZNEJ Z URZĘDU
SBA 3


























2468 wyświetleń1 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page